Επικοινωνία Διαχείριση και Επίλυση Κρίσεων


Στόχος του μαθήματος είναι να κατανοηθούν οι βασικές αρχές διαχείρισης κρίσεων και αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών. Μέσω παραδειγμάτων θα παρουσιασθούν και θα αναλυθούν τα στάδια διαχείρισης μίας κρίσης (Πρόληψη – Προετοιμασία – Ανταπόκριση – Ανάκαμψη) και ιδιαίτερα η επικοινωνία κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Στα πλαίσια αυτά θα εστιαστούμε στους τρόπους και τα μέσα που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την επικοινωνιακή διαχείριση μιας κρίσης. Τέλος θα παρουσιαστούν επιμέρους θέματα που αφορούν και αναφέρονται και στην αντιμετώπιση θεμάτων όπως οι σχέσεις με την κοινότητα με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση και αντιμετώπιση συγκρουσιακών καταστάσεων.


Στόχοι Μαθήματος

Οι φοιτητές αναμένεται να: γνωρίζουν το ρόλο τη σημασίας της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων αναπτύσσουν στρατηγικές αντιμετώπισης της κρίσης και ιδιαίτερα της επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής σχεδιάζουν και να υλοποιούν προγράμματα ενέργειες πρόληψης αλλά και επικοινωνιακής αντιμετώπισης πιθανών κρίσεων κατανοούν το ρόλο των μέσων ΜΜΕ κατά τη διάρκεια μιας κρίσης και τη μεθοδολογία ομαλής ένταξής τους στο μηχανισμό παρέμβασης και διαχείρισης


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη Λήψη αποφάσεων Ομαδική εργασία Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης


Περιεχόμενα

Το μάθημα περιλαμβάνει μια σειρά διαφορετικών θεμάτων όπως: Επικοινωνία, Διαχείριση και Επίλυση Κρίσεων: Ορισμοί - Θεωρητικό πλαίσιο, Τα χαρακτηριστικά μιας κρίσης, Στάδια μιας κρίσης, Στόχοι της Διαχείρισης κρίσεων, Ανάλυση κινδύνου, Θέματα δημόσιας υγείας - Φήμες, Επικοινωνιακή διαχείριση οργανωσιακής κρίσης: η περίπτωση των ναυαγίων Samina Express και Sea Diamond, Οργανωσιακή κρίση, κυρίαρχες προσεγγίσεις στη διαχείριση κρίσεων, Επικοινωνιακή στρατηγική, Σύγχρονα Μοντέλα Διαχείρισης Κρίσεων, Οργάνωση υποστηρικτικών δικτύων – Δημιουργία Βάσης Δεδομένων, Κρίση και ΜΜΕ: Η εικόνα της Ελληνικής οικονομικής κρίσης στα Ευρωπαϊκά ΜΜΕ. 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Νικόλαος Παναγιώτου
Τμήμα: Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Ίδρυμα: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεματική Περιοχή: ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ