Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων


1. Αναγκαιότητα και στόχοι του Marketing, Εξέλιξη Marketing, τα 4P και οι σχέσεις προϊόντος πελάτη – καταναλωτή. 2. Αγορά και Καταναλωτής, τύποι αγορών, ανάλυση αγοράς και στρατηγική σημασία Mkg, πληροφοριακά υποστηρικτικά συστήματα Mkg. 3. Τμηματοποίηση της αγοράς, Cluster Analysis, μονοδιάστατες και πολυδιάστατες στρατηγικές τμηματοποίησης. 4. Καταναλωτική συμπεριφορά, μοντέλα καταναλωτικής συμπεριφοράς, κίνητρα αγοράς προϊόντων, λήψη αποφάσεων αγοράς. 5. Μορφές και στρατηγικές ικανοποίησης καταναλωτών, Σχέσεις με τους καταναλωτές, CRM, BSC, Controlling, Quality Monitoring. 6. Προστασία καταναλωτών, δικαιώματα καταναλωτών, έρευνα αγοράς-καταναλωτών, πρωτογενείς και δευτερογενείς έρευνες. 7. Πολιτική προϊόντος, κύκλος ζωής προϊόντος και στρατηγικό Mkg, SWOT Analysis, Σχεδιασμός πολιτικής. Στρατηγικός σχεδιασμός και παραγωγή, πολιτική προϊόντος, Διαφοροποίηση προϊόντος, Marketing-Mix, Ανάπτυξη νέων προϊόντων. 8. Δίκτυο πωλήσεων, τύποι δικτύων διανομής, τρόποι διανομής προϊόντων, διαμόρφωση Marketing Plan. 9. Τιμές και τιμολογιακή πολιτική στα αγαθά, στρατηγικές διαμόρφωσης τιμών, παράγοντες επιρροής τιμολογιακής πολιτικής. 10. Αποφάσεις προσδιορισμού τιμής ανάλογα με τις συνθήκες αγοράς, ανταγωνισμού, δέσμες τιμών, διαφοροποίηση τιμών, είδη τιμολογιακής πολιτικής. 11. Τιμές και τιμολογιακή πολιτική στις υπηρεσίες, Στρατηγικές τιμών στις υπηρεσίες, υποστηρικτικοί μηχανισμοί διαμόρφωσης τιμών, Cost Center, Profit Center. 12. Promotion και επικοινωνία, σχεδιασμοί Mkg και επικοινωνιακή πολιτική, Διαφήμιση και προώθηση πωλήσεων. 13. Marketing υπηρεσιών, ιδιαιτερότητες του Mkg υπηρεσιών, διαίρεση των υπηρεσιών και οι επιδράσεις τους στο Mkg, Στρατηγικές Marketing υπηρεσιών.


Στόχοι Μαθήματος

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:   Να γνωρίσουν τον ενδιαφέροντα κόσμο των επιχειρήσεων (μικρών, μεσαίων και μεγάλων), και να κατανοήσουν τους μηχανισμούς λειτουργίας της επιχειρησιακής διαδικασίας. Να κατανοήσουν την εξέλιξη της επιστήμης του Management και πώς από αναπόσπαστο μέρος της οικονομικής επιστήμης κατόρθωσε να εξελιχθεί σε αυτοδύναμη επιστημονική σχολή εξελίσσοντας τις θεωρητικές προσεγγίσεις του χώρου. Να διακρίνουν τα βασικά πλεονεκτήματα, αλλά και τις αδυναμίες, κυρίως των ΜΜΕπιχειρήσεων, και να προτείνουν τρόπους βελτίωσης της ανταγωνιστικότητάς της στην αγορά. Να καταστρώνουν, αλλά και να εφαρμόσουν επιχειρησιακά σχέδια (Business Plan) με βάση τα δυναμικά της επιχείρησης και τους αντικειμενικούς της στόχους, σε ένα αβέβαιο οικονομικό και όχι μόνο περιβάλλον. Να είναι σε θέση να χειριστούν και να εκμαιεύσουν από τους συνεργάτες τους τα γνωσιακά και άυλα δυναμικά τους (ικανότητες, δεξιότητες, γνώσεις), τα οποία θα θέσουν στην υπηρεσία υλοποίησης των αντικειμενικών στόχων της επιχείρησης. Να αναπτύξουν τις δεξιότητες και ικανότητες της Στρατηγικής Διοίκησης Ανθρώπινου Κεφαλαίου (στρατολόγησης, πρόσληψης, ανάπτυξης) και να διαμορφώνουν στοιχειώδεις στρατηγικές και πολιτικές για τις ανάγκες κυρίως των ΜΜΕπιχειρήσεων. Να αναπτύξουν ικανότητες πρόσκτησης, ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών από δευτερογενείς πηγές (ή και πρωτογενείς), να τις αναλύουν, να τις συγκρίνουν με τις πετυχημένες και να λαμβάνουν ορθολογικές αποφάσεις. Τέλος να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις δράσεις των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην κατεύθυνση της εξωστρέφειας, της ορθολογικής χρήσης των πόρων και της βιώσιμης ανταγωνιστικότητας.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Όχι


Περιεχόμενα

Επιχειρήσεις – Οργανισμοί και Οικονομικό περιβάλλον. Οργάνωση Επιχείρησης. Νομικές μορφές επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Επιχειρήσεις και ανταγωνιστικότητα, η συμβολή των συντελεστών παραγωγής στην επιχειρηματική δραστηριότητα, ΜΜΕπιχειρήσεις και επιχειρησιακό περιβάλλον. Μεγάλες επιχειρήσεις και διεθνής δράση των επιχειρήσεων. Επιχειρησιακός σχεδιασμός και στρατηγική των επιχειρήσεων, μοντέλα ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Το Management και οι λειτουργίες του, Συστήματα υποστήριξης του Management, Χαρακτηριστικά του Manager, τύποι Managers. Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα, Οικονομικότητα, Συστήματα διοίκησης και η ελληνική πραγματικότητα. Παραγωγικότητα και Οργάνωση, Οργανωσιακές θεωρίες, δομές και έλεγχος. Εξέλιξη των επιστημονικών θεωριών του Management. Η κλασική πρόταση. Η διοικητική πρόταση στο Management, η γραφειοκρατική πρόταση, ψυχοτεχνικές προτάσεις. Νεοκλασικές προτάσεις στο Management. Λήψη αποφάσεων, οργάνωση παραγωγικών διαδικασιών, Οργανωσιακή συμπεριφορά, μορφές επιχειρησιακής εξουσίας. Ηγεσία, κίνητρα και υποκίνηση ανθρώπινου δυναμικού. Θεωρίες υποκίνησης και οργανωσιακής ηγεσίας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Ιωάννης Μαντζάρης
Τμήμα: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Ίδρυμα: ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
Θεματική Περιοχή: Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ