Επιχειρηματικά Σχέδια


Το μάθημα εξετάζει τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου. Με βάση αυτό καταγράφεται κατ’ αρχήν η δομή και οργάνωση της επιχείρησης. Καταγράφονται οι στόχοι και οι πολιτικές της επιχείρησης. Καταγράφονται η ανάλυση και κατανόηση της αγοράς, των καταναλωτών, του ανταγωνισμού καταδεικνύοντας έτσι και τη δυνατότητα επίτευξης των στόχων. Καταγράφεται η χρηματοοικονομική ανάλυση που προκύπτει από τα έσοδα-έξοδα, το κόστος και χρηματοδότηση της επένδυσης. Η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι αναγκαία, καθώς δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για την αγορά, τους ανταγωνιστές και τους πελάτες της. Δείχνει τις αδυναμίες, τα δυνατά σημεία και τους στόχους της επιχείρησης και αποτελεί τη βάση με την οποία θα συγκριθούν τα πραγματοποιηθέντα αποτελέσματα και γενικότερα, η πορεία της επιχείρησης. Με το επιχειρηματικό σχέδιο οι υποψήφιοι χρηματοδότες και επενδυτές μπορούν να σχηματίσουν άποψη για το πόσο εφικτή και επικερδής είναι μια προτεινόμενη επιχειρηματική ιδέα ή επένδυση αλλά και πόσο ικανή είναι η διοίκηση της εταιρίας στο να την υλοποιήσει επιτυχώς.


Στόχοι Μαθήματος

Με το συνδυασμό της θεωρητικής διδασκαλίας και την εξέταση των case studies, οι σπουδαστές θα πρέπει να έχουν κατανοήσει τη φιλοσοφία ενός επιχειρηματικού σχεδίου τους τρόπους σύνταξης, θα έχουν κατανοήσει τα σημεία που λαμβάνονται υπόψη τόσο για την εσωτερική, διοικητική καταγραφή της επιχείρησης όσο και την ανάλυση της αγοράς. Θα έχουν κατανοήσει την καταγραφή της SWOT ανάλυσης. Θα έχουν κατανοήσει τη χρηματοοικονομική ανάλυση της επένδυσης αναφορικά με τα έσοδα-έξοδα, το κόστος και την κάλυψη της χρηματοδότησης της επένδυσης.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν υπάρχουν


Περιεχόμενα

Το επιχειρηματικό σχέδιο: η φιλοσοφία του. Εξετάζεται η φιλοσοφία και η ανάγκη ύπαρξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου, τόσο για την επιχείρηση την ίδια όσο και για τους χρηματοδότες της επένδυσης. Καταγραφή της επιχείρησης, του/των προϊόντων ή υπηρεσιών. Καταγράφονται λεπτομερώς τα προϊόντα ή/και οι υπηρεσίες που παράγει ή πρόκειται να παράξει η επιχείρηση κατατάσσοντας αυτά σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με την ωριμότητα, την ευρύτητα αγοράς κλπ. Ανάλυση της αγοράς, καταναλωτές, ανταγωνισμός. Αναλύεται η αγορά με βάση το προϊόν ή/και υπηρεσία της επιχείρησης, εξετάζεται σε ποιάν αγορά απευθύνεται, τοπική, περιφερειακή, εθνική, διεθνή, εξετάζονται οι ανταγωνιστές σε τοπικό ή διεθνές επίπεδο και εξετάζονται τρόποι αντιμετώπισης του ανταγωνισμού. SWOT ανάλυση. Εξετάζονται τα δυνατά και αδύνατα σημεία της επιχείρησης (ή/και των προϊόντων-υπηρεσιών), τις απειλές και προοπτικές. Χρηματοοικονομική ανάλυση της επένδυσης. Γίνεται εξέταση των χρηματοοικονομικών στοιχείων του επιχειρηματικού σχεδίου και της επιχείρησης, με βάση τα έξοδα (επένδυσης και λειτουργίας), τα έσοδα, τα κέρδη, τις δανειακές ανάγκες. Όλα καταγράφονται σε πίνακα 3ετίας ή 5ετίας. Εξέταση περιπτώσεων χρηματοδοτούμενων δράσεων. Εξετάζονται περιπτώσεις επιχειρηματικών σχεδίων είτε αυτόνομων επιχειρηματικών σχεδίων είτε με βάση τυποποιημένων εντύπων όπως ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Συμεών Καραφόλας
Τμήμα: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών Κοζάνης
Ίδρυμα: ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Θεματική Περιοχή: Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ