Διδακτική της Πληροφορικής


Το μάθημα κινείται σε δύο κυρίους άξονες: 1. Την Διδακτική θεμάτων και μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και της δια βίου μάθησης –κατάρτισης. 2. Τον τρόπο με τον οποίον η πληροφορική επηρεάζει την διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Το αντικείμενο έχει πολύ μεγάλο εύρος και είναι συνεχώς εξελισσόμενο. Στα πλαίσια του πρώτου άξονα, η διδακτική της πληροφορικής συνδέεται με τις ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες και τα εκπαιδευτικά μοντέλα και καταλήγει στον τρόπο και τις μεθόδους με τις οποίες θα διδάξουμε πληροφορική ή γενικά θέματα πληροφορικής. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην διδασκαλία και την διδακτική της πληροφορικής. Στον δεύτερο άξονα γίνεται παρουσίαση των μοντέλων εισαγωγής της πληροφορικής γενικά στην εκπαίδευση και παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας και διδακτικής με τη χρήση της πληροφορικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο εκπαιδευτικό λογισμικό καθώς και στις μεθόδους τηλεκπαίδευσης. Τέλος γίνεται ειδική αναφορά στη εκπαίδευση ενηλίκων και στις μεθόδους κατάρτισης στην πληροφορική.


Στόχοι Μαθήματος

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι σπουδαστές θα πρέπει να: • Να γνωρίζουν την εξέλιξη της πληροφορικής σε σχέση με την εξέλιξη της εκπαίδευσης και τις μεθοδολογίες της εκπαίδευσης. Να γνωρίζουν την εξέλιξη της εκπαίδευσης, τις παιδαγωγικές θεωρίες και πως αυτές συνδέονται με τις ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες της μάθησης • Να γνωρίζουν με ποιο τρόπο μπήκε η πληροφορική στην εκπαίδευση. Πως εξελίχθηκαν τα πράγματα χρονολογικά, ποια είναι τα μοντέλα εισαγωγής της πληροφορικής της εκπαίδευση. Τι ισχύει σήμερα στην Ελλάδα και διεθνώς • Να μάθουν πολύ καλά ποια είναι τα μοντέλα της εκπαίδευσης σήμερα. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κάθε μοντέλου και ποια είναι η εφαρμογή, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε μοντέλου. Τέλος να αξιολογήσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να δουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά του. • Να μάθουν πως οργανώνεται ένα μάθημα γενικά, και πως οργανώνεται μια διδασκαλία. Να μάθουν να συγγράφουν το σενάριο ενός μαθήματος. Να μάθουν πως θα αξιολογούν τα αποτελέσματα του μαθήματος. • Να μάθουν να οργανώνουν ένα μάθημα με τη βοήθεια της πληροφορικής. Να μάθουν τα μοντέλα οργάνωσης της τάξης όταν γίνεται διδασκαλία με τη βοήθεια της πληροφορικής και τα μοντέλα οργάνωσης των εργαστηρίων. Να μάθουν να συγγράφουν ένα σενάριο μαθήματος το οποίο εμπλουτίζεται με τη χρήση εργαλείων της πληροφορικής. • Να μάθουν τις βασικές αρχές της διδακτικής θεμάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Να ενημερωθούν για τα τελευταία ερευνητικά αποτελέσματα


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Χωρίς προαπαιτούμενα.


Περιεχόμενα

Η εξέλιξη της Πληροφορικής, Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης, Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Θεωρίες Μάθησης, Μοντέλα εκπαίδευσης- Διδασκαλία, Σενάριο Μαθήματος, Ηλεκτρονικό Εκπαιδευτικό υλικό και Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Ελεύθερο Λογισμικό - Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα. Το πραγματολογικό μοντέλο, Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό,  Διδακτική  θεμάτων Πληροφορικής, στο Γυμνάσιο - Λύκειο,  Διδακτική των Τεχνικών Μαθημάτων. Η πληροφορική στην Τεχνική Εκπαίδευση.  Εκπαιδευτική Ρομποτική.  Εκπαίδευση Ενηλίκων -Εκπαίδευση από απόσταση.  Η Διδακτική όλων των μαθημάτων με τη χρήση της πληροφορικής.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A-)


Εκπαιδευτές: Γεώργιος Σούλτης
Τμήμα: Tμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
Ίδρυμα: ΤΕΙ Θεσσαλίας
Θεματική Περιοχή: Επιστήμες Υπολογιστών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Όχι Παράγωγα Έργα

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ