Τεχνολογίες Πολυμέσων [open]


Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στα πολυμέσα και στις τεχνολογίες που εφαρμόζονται στην ανάπτυξη και χρήση των αντίστοιχων συστημάτων. Στο μάθημα διδάσκονται οι βασικές έννοιες και όροι της τεχνολογίας πολυμέσων, καθώς και οι τεχνικές και τα πρότυπα που αφορούν τη κωδικοποίηση, συμπίεση, αποθήκευση, και αναπαράσταση διαφορετικών μέσων: υπερκειμένου, γραφικών, ήχου, και βίντεο. Επίσης, περιγράφεται το υλικό (hardware) και λογισμικό (software) που χρησιμοποιούνται στη δημιουργία, επεξεργασία και αναπαραγωγή διαφορετικών μέσων και παρουσιάζονται βασικά εργαλεία συγγραφής πολυμέσων. Τέλος αναφέρονται οι αρχές σχεδίασης και ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών. Στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος οι φοιτητές εξοικειώνονται με εργαλεία συγγραφής πολυμεσικών εφαρμογών κυρίως ελεύθερου λογισμικού.


Στόχοι Μαθήματος

  Στο τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτήτριες –φοιτητές θα είναι ικανοί να: γνωρίζουν τις βασικές αρχές ψηφιακών σημάτων (διαφορές από αναλογικό και ψηφιακό σήμα, ψηφιοποίηση σημάτων, βασικές έννοιες και παράμετροι ψηφιοποίησης). αναφέρουν με ακρίβεια τις βασικές αρχές και θεωρήματα δειγματοληψίας με σκοπό τη ψηφιοποίηση.  αναγνωρίζουν τα είδη ψηφιακών σημάτων (σήματα μιας και δύο διαστάσεων). προσδιορίζουν τις βασικές παραμέτρους της ψηφιακής εικόνα, του ψηφιακού βίντεο, γραφικών υπολογιστών και της γλώσσας επισημείωσης υπερκειμένων (HTML).   γνωρίζουν τις βασικές τεχνικές επεξεργασίας σήματος (τεχνικές φιλτραρίσματος, κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης και μεταφοράς σήματος). γνωρίζουν σχετικά αντικείμενα όπως: ορισμός πολυμέσων, υπερμέσων, ιστορικά στοιχεία και γενική χρήση πολυμέσων, θεωρία χρώματος, χρωματικά μοντέλα, μετασχηματισμοί μεταξύ χρωματικών μοντέλων. γνωρίζουν τις νέες τεχνολογίες στην τηλεόραση (ψηφιακή μετάδοση τηλεοπτικού σήματος, πρωτόκολλα επικοινωνίας, μεταφορά στο διαδίκτυο). περιγράφουν τις βασικές αρχές συμπίεσης ψηφιακών σημάτων.  γνωρίζουν τις δυνατότητες των διαδραστικών πολυμέσων και ποιες είναι οι νέες δυνατότητες διάδρασης του χρήστη με τον Η/Υ, σύμφωνα με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. συνθέτουν αλγοριθμικές διαδικασίες για παραγωγή, διαχείριση και αποθήκευση εικόνων ή και βίντεο με χρήση σύγχρονων πακέτων λογισμικού. μεταδίδουν την αποκτηθείσα γνώση στα πλαίσια του μαθήματος με δημιουργικό τρόπο σε συναδέλφους τους με σκοπό την δημιουργία εφαρμογών πολιτισμικής πληροφορικής.


Προαπαιτούμενες Γνώσεις

Δεν υπάρχουν.


Περιεχόμενα

Ενότητα 1: Τι είναι Πολυµέσα?  Ορισµοί,  Ιστορία των Πολυµέσων,  Χρήσεις Πολυµέσων. Ενότητα 2: Υλικό και Λογισµικό για Πολυµέσα  Γενικές Απαιτήσεις, Πλατφόρµες,  Συστήµατα Ανάπτυξης Πολυµέσων Περιφερειακά Κατηγορίες Λογισµικού για Πολυµέσα.  Ενότητα 3: Τεχνικές Ψηφιοποίησης ∆εδοµένων Αρχές Ψηφιοποίησης, Κβαντοποίηση Κωδικοποίηση,  Ενότητα 4: Συµπίεση ∆εδοµένων Γενικές Απαιτήσεις, Κατηγορίες Τεχνικών Συµπίεσης Τεχνικές Εντροπίας (Run-Length, Huffman), Τεχνικές Πηγαίου Κώδικα (DPCM, DCT), Υβριδικές Τεχνικές (JPEG, MPEG). Ενότητα 5: Ψηφιακά Ηχητικά Σήµατα Βασικές Eννοιες, ∆ειγµατοληψία, MIDI vs DigitalAudio, Παραγωγή, Επεξεργασία και Συµπίεση Ψηφιακού Ήχου. Ενότητα 6: Ψηφιακές Εικόνες Αναπαράσταση Εικόνας, Μοντέλα Χρωµάτων, Συµπίεση και Επεξεργασία Εικόνας. Ενότητα 7: Ψηφιακό Βίντεο Αναπαράσταση Σήµατος Βίντεο, Κωδικοποίηση κα ιΜοντέλα Χρωµάτων, Τύποι Σήµατος Βίντεο,  Ψηφιακό Βίντεο.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Βαθμίδα:

Τύπος:

Προπτυχιακό

(A+)


Εκπαιδευτές: Γιώργος Καρυδάκης
Τμήμα: Πολιτισμική Τεχνολογία και Επικοινωνία
Ίδρυμα: Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Θεματική Περιοχή: Επιστήμη της πληροφόρησης
Άδεια Χρήσης: CC - Αναφορά Δημιουργού

Επισκεφτείτε το μάθημα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ