Βρέθηκαν 141 μαθήματα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΒΑΘΜΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
other discipline image

Άσκηση στις αναπτυξιακές ηλικίες

Βασίλειος/Κωνσταντίνα Γεροδήμος / Καρατράντου - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Σκοπός του μαθήματος είναι να διδάξει στους φοιτητές την άσκηση στις αναπτυξιακές ηλικίες παρουσιάζοντας όλες τις ιδιαιτερότητες (αναπτυξιακές) αυτής της περιόδου της ζωής εξειδικεύοντας τις ως τώρα γνώσεις τους που αφορούν στην άσκηση. Όλα τα μαθήματα είναι προσαρμοσμένα στις αναπτυξιακές ηλικίες δίνοντας περισσότερη έμφαση στην άσκηση για την προαγωγή της υγείας και λιγότερο στην αθλητική προπόνηση. Η άσκηση στις αναπτυξιακές ηλικίες είναι ένα αντικείμενο που αφορά σε όλους τους μελλοντικούς Κ.Φ.Α., Γυμναστές και προπονητές. Όλα τα μαθήματα είναι προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης ηκλικιακής ομάδας δίνοντας έμφαση στην άσκηση για την προαγωγή της υγείας. Πιο αναλυτικά, στο συγκεκριμένο μάθημα αναφέρονται οι στόχοι της άσκησης, όσον αφορά στις ικανότητες της φυσικής κατάστασης, και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξή τους. Επίσης, αναφέρονται γενικές οδηγίες άσκησης με στόχο: α) την ασφαλή συμμετοχή των παιδιών και των εφήβων στα προγράμματα άσκησης και β) την πιο αποτελεσματική βελτίωση της φυσικής κατάστασης.

natural sciences subject

Φυσική

Παναγιώτης Βερίλλης - Προπτυχιακό - (A-)
Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Βασικές αρχές φυσικής.

engineering subject

ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ - Προπτυχιακό - (A-)
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Οι οπτικοακουστικές τεχνολογίες ως εργαλείο σύλληψης, ανάλυσης και σύνθεσης στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Το μάθημα αποτελεί τη βασική εισαγωγή στη χρήση των αναπαραστατικών μέσων και τεχνολογιών στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Τα διάφορα εικονογραφικά μέσα μας παρέχουν τη δυνατότητα αναπαράστασης και έκφρασης της πραγματικότητας. Ταυτόχρονα επηρεάζουν και διαμορφώνουν τον τρόπο που η πραγματικότητα προσεγγίζεται. Ακριβώς η λειτουργία τους αυτή τα αναδεικνύει σε συστήματα αναφοράς. Οι διαφορετικές τεχνικές δεν αποτελούν απλά μέσα παραγωγής αντικειμένων, προϊόντων και υπηρεσιών αλλά παράλληλα επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο αντίληψης που έχει μια κοινωνία για το χώρο, το χρόνο, την κίνηση και την ύλη. Η όραση έχει ιστορία. Ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο γύρω μας εξαρτάται από μοντέλα κατανόησης βασισμένα στην εκπαίδευσή μας, στην καλλιέργειά μας, την ψυχολογική κατάσταση, κλπ. Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών μέσων σχεδίασης και αναπαράστασης του υλικού χώρου αλλά και παραγωγής του νέου, ψηφιακού χώρου έχει επηρεάσει αποφασιστικά τον χαρακτήρα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική εκπαίδευση βασιζόταν αποκλειστικά στην σχεδίαση και αναπαράσταση του υλικού χώρου, μέσω σχεδίων σε χαρτί και μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μοντέλων (μακετών). Το θέμα της αναπαράστασης του χώρου είναι κυρίαρχο στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, αφού αναφέρεται στους κώδικες επικοινωνίας αλλά και στη διαδικασία σύλληψης και δημιουργίας.

independant departments subject

ΑΣΚΗΣΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - Προπτυχιακό - (A)
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το μάθημα αυτό περιλαμβάνει θέματα άσκησης και ποιότητας ζωής. Θέματα ψυχολογίας που σχετίζονται με την παρακίνηση και τεχνικές ψυχολογικής υποστήριξης για άσκηση ατόμων όλων των ηλικιών. Θέματα όπως η κατάθλιψη, το στρες, και η σχέση τους με την άσκηση, σχετικά θεωρητικά μοντέλα άσκησης και υγείας, και οργάνωσης προγραμμάτων άσκησης και υγείας με σκοπό την δια βίου άσκηση, την ευχαρίστηση και την βελτίωση της ποιότητας ζωής.

independant departments subject

Άσκηση και παχυσαρκία

Γεώργιος Σακκάς - Μεταπτυχιακό - (A+)
Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το παρόν μεταπτυχιακό μάθημα ασχολείται με θέματα που άπτονται της παχυσαρκίας από την σκοπιά της γενικής υγείας και πως η συστηματική σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει την εμφάνιση διαφόρων χρόνιων νοσημάτων που σχετίζονται με την αύξηση του σωματικού βάρους και ιδιαίτερα την εναπόθεση λίπους.

humanities and arts subject

Τοπογραφία της αρχαίας Ρώμης (Ανοιχτό Ψηφιακό Μάθημα)

Γιάννης Λώλος - Προπτυχιακό - (A)
Τμημα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Η Ρώμη ιδρύθηκε στα τέλη του 7ου αι. π.Χ. και σταδιακά εξελίχθηκε στη σημαντικότερη πόλη της Μεσογείου και πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη αυτή μέσα από τα μνημεία της αρχαίας πόλης, από τις απαρχές και τη σύντομη Ετρουσκική παρουσία στους αιώνες της δημοκρατίας και της αυτοκρατορίας μέχρι την περίοδο της Τετραρχίας (4ος αιώνας μ.Χ.).

independant departments subject

ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΙ

Δημήτριος Κοκαρίδας - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Η ειδική φυσική αγωγή είναι κύρια ειδικότητα που παρέχει την θεωρητική βάση και τις πρακτικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες στους φοιτητές για να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν προγράμματα άσκησης που απευθύνονται σε άτομα με αναπηρίες.

other discipline image

Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής

Χαρίλαος Κουθούρης - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Κατανοήση της χρησιμότητας και της λειτουργίας του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων στον αθλητισμό και την αναψυχή καθως και ανάλυση του πλάνου μάρκετινγκ κσι του τρόπου συμτονισμού και ελέγχου του μάρκετινγκ mix.

engineering subject

ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ Ι: ΑΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Βάσω Τροβά - Προπτυχιακό - (A-)
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Με αφετηρία την έκρηξη της πόλης μετά την βιομηχανική επανάσταση το μάθημα εξετάζει τις μεγάλες αστικές παρεμβάσεις του Haussmann, τις πολεοδομικές ουτοπίες (από τον Fourierστον Scholeri), τις κηπουπόλεις, τις πόλεις της επανάστασης (Σοβιετική Ένωση 1917-1932, Κόκκινη Βιέννη), τα οράματα για την πόλη του μοντέρνου κινήματος (CIAMκαι Χάρτα της Αθήνας) και τις εφαρμογές στην μεταπολεμική Ευρώπη. Ακολουθεί η ανάλυση της γένεσης των αντιδράσεων στο μοντέρνο (ΤΕΑΜ Χ), η επιστροφή στην αστική πραγματικότητα (Jacobs, Lynch, Cullen) και στον ρόλο του κατοίκου και των κοινωνικών ομάδων (Αlexander, συμμετοχικός σχεδιασμός). Αναλύεται η ιστορικότητα ως στοιχείο του σχεδιασμού στην πόλη (Rossi, Aymonino, RoweandKoetter) και παρουσιάζεται η κριτική ανακατασκευή της πόλης (ΙΒΑ, Βερολίνο 1980-90) και ο σχεδιασμός στην «πόλη – καμβά» (Βαρκελώνη, Δουβλίνο). Τέλος αναφέρεται στις απόψεις περί γενικής πόλης (Koolhaas) και πόλων παρέμβασης. Σημαντικό στοιχείο του μαθήματος αποτελεί κάθε φορά η μεταφορά των μοντέλων από τον διεθνή στον ελληνικό χώρο και η διαφοροποίησή τους εξαιτίας των ειδικών ελληνικών συνθηκών (ελληνικές κηπουπόλεις, προφυγικοί οικισμοί, οργανωμένη δόμηση και εργατική κατοικία, αντιπαροχή, αυθαίρετα, αναπλάσεις κέντρων πόλεων κλπ).

other discipline image

Ανάκληση Πληροφορίας

Δημήτριος Κατσαρός - Προπτυχιακό - (A-)
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Το μάθημα αποτελεί αναλυτική παρουσίαση της μοντέρνας ανάκτησης πληροφορίας στον Παγκόσμιο Ιστό, παρουσιάζοντας τα θέματα της διαβάθμισης ιστοσελίδων με βάση τόσο το περιεχόμενο όσο και της ανάλυσης υπερσυνδέσμων. Στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει τη γνώση των δομών και μεθόδων που απαιτούνται για την ανάπτυξη και εκτέλεση λειτουργιών ανάκτησης πληροφορίας σε σύγχρονα (δικτυακά) περιβάλλοντα του Παγκοσμίου Ιστού.